IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Dla początkujących graczy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
http://virtum.forumpolish.com/t45-rozyczka#45
http://virtum.forumpolish.com/t46-amciowe
http://virtum.forumpolish.com/t48-rose-amai-chamberlain
http://virtum.forumpolish.com
http://virtum.forumpolish.com
Amai
Różana Trucizna

avatar
ROLA NA FORUM : Różany Admin ● Naczelny Grafik ● Korektor KP ● Caryca Królików
Liczba postów : 76
Data dołączenia : 17/08/2016
Wiek użytkownika : 20

PisanieTemat: Dla początkujących graczy   Sro Maj 02, 2018 1:24 am

Witaj, zbłąkany wędrowcze! Twoja obecność mówi mi, że dopiero rozpoczynasz swoją przygodę na forach lub po prostu chcesz się lepiej wdrożyć w klimat Virtum. Zatem służę pomocą. W tym poradniku zawarto wszystkie informacje, jakie mogą, krok po kroku, pomóc Ci w rozpoczęciu gry. Nie przejmuj się, jakbyś właśnie czytał coś napisane jak dla idioty. Starałam się opisać to w taki sposób, jaki zwykle piszę w prywatnych konwersacjach.

1. Zastanów się, czy forum na pewno Ci odpowiada.
Gra na forum ma być przyjemnością. Przejrzyj na początku nie tyle, co tematy z informacjami, a sesje użytkowników, popatrz się trochę na stronę główną… Pooglądaj sobie. Dopiero teraz zapoznaj się z regulaminem i niezbędnikiem każdego gracza. Pasują Ci rangi, rasy, fabuła? Tak? To zapraszamy do rejestracji!

2. Regulamin rzeczą świętą.
a. Jesteś już jednym z nas? To super! Nawet jeśli przed rejestracją udało Ci się zapoznać z regulaminem, przejrzyj go jeszcze raz i złóż pod nim podpis. Dzięki temu będziesz mieć gwarancję zaakceptowania karty postaci. Nawiasem mówiąc, do regulaminu radzę Ci często zaglądać – możliwe, że będą się pojawiać co jakiś czas aktualizacje, po których ogłoszeniu wypadałoby się z nimi zapoznać.
b. Ogłoszenia.
Tutaj jest trochę schodów. Mamy tutaj różne kategorie, ale każda jest opisana w subforum. Jest tutaj miejsce na zgłoszenie nieobecności czy też zapoznanie się z wiadomościami od administracji. Taki… Kącik ogłoszeń towarzyskich, żeby to jak najzwięźlej ująć.

3. Kompendium wiedzy i spisy
Taka nasza forumowa cioteczka Wikipedia, w której zawarte są wszystkie niezbędne do gry i poprawnego wypełnienia karty postaci informacje. Znajdziesz tam opisy dostępnych rang, ras i grup, a także fabułę, listę postaci niezależnych i specjalnych, a również wykaz mocy. Do spisów też warto zajrzeć, gdyż nie każda ranga może być jeszcze wolna. Jeśli jednak nie udało Ci się znaleźć informacji, których szukasz, nie bój się i napisz do któregoś z adminów. Chętnie pomożemy.

4. Tworzenie postaci.
Masz już jakiś pomysł czy może czekasz, aż się coś urodzi? Jeśli odpowiedź na pierwszą część pytania jest twierdząca, to bardzo się cieszę! Przejrzyj tylko zawarte w kompendium informacje (rasy, rangi, grupy, a także fabułę i realia) i dokonaj wyboru. Jeśli nie masz jeszcze pomysłu, nic nie szkodzi. W trakcie zapoznawania się z kompendium na pewno coś Ci do głowy wpadnie! Przy kreacji postaci należy jednak pamiętać, że ludzie nie mogą mieć nienaturalnie zabarwionych włosów, skóry czy oczu (ale farba, peruki i soczewki są już okej), a nawet postacie z Teatru lub Cyrku muszą się wpisywać w kanon urody kraju, z którego pochodzą, zaś zwierzęce atrybuty mogą mieć tylko marionetki, przytulanki i postaci specjalne.

5. Karty Postaci.
Na dodanie karty masz dwa tygodnie od daty rejestracji. Jeśli został złożony podpis pod regulaminem, spodziewaj się szybkiego nalotu kogoś z administracji. Zwykle staramy się nie oceniać wyjątkowo surowo, jednak prosimy uważać na rozmaite błędy językowe i nie tylko zresztą takie. Jeśli jednak uznasz, że sprawdzający popełnił błąd – skontaktuj się z nim i uzasadnij swoje stanowisko. Ale gdy akceptację otrzymasz bez problemu – gratuluję! Teraz przed Tobą rezerwacja postaci (przed napisaniem radzę sprawdzić, czy przypadkiem upatrzony wygląd nie jest już, o zgrozo, zarezerwowany), wypełnienie informatora i rozpoczęcie gry na forum!
P: Czy można ozdabiać te wszystkie tematy po swojemu?
O: Naturalnie. Jeśli zmieścisz się w poście, możesz wstawiać wszystkie ozdoby, jakie tylko przyjdą Ci do głowy. HTML, CSS, JavaScript (dz-dzięki Marcin) – Twoje umiejętności oraz wymiary forum (i tajemniczy limit znaków) to jedyne ograniczenie. Pamiętaj jednak, że wygląd forum może ulec zmianie, dlatego upewnij się, że wszystkie niezbędne atrybuty, takie jak chociażby kolor czcionki, zostały przez Ciebie odgórnie określone.
a. Informatory dla MG.
Na uzupełnienie informatora dla MG masz trzy dni od daty zaakceptowania karty. Jest on niezbędny do rozpoczęcia gry. Nawet jeśli nie życzysz sobie interwencji Mistrza Gry w swoich sesjach, musisz go wypełnić. Jest on nieocenioną pomocą przy kierowaniu eventami. Wypełniony formularz należy zamieścić w pierwszym poście swojego tematu w Informatorach. Informatory to dział, w którym możecie wstawiać galerie avatarów, sygnatur i inne rzeczy mające związek z postacią. Może to być pisany na bieżąco pamiętnik et cetera. W temacie może pisać tylko jego założyciel. Dział obowiązkowy.
P: Dlaczego jest to dział obowiązkowy?
O: Cóż, szanujemy to, że nie wszyscy chcą Mistrzów Gry mącących im w sesjach bez zapowiedzi. Niemniej jednak na forum przeprowadzane są eventy, w których każdy może wziąć udział. Mistrzowie Gry powinni mieć potrzebną dokumentację, aby przypadkiem nie popełnić czegoś, co mogłoby być nie w smak graczom.
b. Historie.
Historie z kolei to miejsce na, Ameryki tym nie odkryłam, historię postaci. Taki dodatek do Karty Postaci. Jeśli nie jesteś w posiadaniu rangi specjalnej, możesz dodać ją w dowolnej chwili. W tym dziale możesz umieścić historię postaci tylko raz. Oznacza to, że na jedno konto przypada jeden temat. Nie rozdrabniamy, nie dzielimy na odcinki, chyba że w obrębie tematu.
c. Kontakt.
Podział według grup nie jest bezmyślnym wymysłem Amci, a dość sprytnym – w jej mniemaniu – rozwiązaniem. W krainie Teatru lub Cyrku nie ma czegoś takiego jak telefony, internet – są listy, gołębie pocztowe i inne stworzenia, które mogą dostarczyć wiadomość. Każda grupa ma nieco odmienny wzór. Dział nieobowiązkowy.
d. Dokumentacja.
Dokumentacja to dział, w którym zbieramy do kupy wszystkie odegrane sesje. Z kim, gdzie, jak to się skończyło, czy sesja dobiegła końca. Nie musicie się rozpisywać, wzór zresztą też macie podany. Dział nieobowiązkowy, acz z pewnością przydatny.
e. Relacje.
Każda postać się rozwija, a mają w tym udział również inni ludzie z jej otoczenia. Albo nawet nie zawsze ludzie. Jednak mniejsza o detale. Dokumentacje są po to, aby poogarniać wszystkie sesje, a relacje – związki z innymi. Miejsce na miłości, nienawiści, przyjaźnie, namiętności i pojedynki. Można tu również umawiać się z innymi użytkownikami, ale jeśli właściciel wątku wyrazi na to zgodę. Dział, tak jak wcześniej wspomniane, również nieobowiązkowy.

6. Profil twoją wizytówką.
a. Avatar.
Avatar to ten ładny obrazek, który każdy powinien mieć. Jest to przedstawienie Twojej postaci, na którym może się znajdować jedynie zajęta przez Ciebie postać – wiadomo, garścią oczywistości trzeba sypnąć. Jeśli samodzielnie jesteś w stanie sobie coś zmajstrować – super, ale jeśli nie, to też nie ma problemu. Na forum znajdziesz na pewno jakiś kącik (ekhm, avatarnie, ekhm, coś mnie kaszel męczy), gdzie będziesz mieć możliwość zlecenia komuś wykonanie Twojego avatarka, to samo tyczy się obrazka w sygnaturze.
P: Czemu avatary mają określone maksymalne i minimalne wymiary? Co się stanę, jak użyję szerszego lub węższego?
O: Przede wszystkim wyskoczy Ci komunikat o nieprawidłowych wymiarach. Wymiary te zostały określone w celu zachowania estetyki forum – żeby kody się nie rozjeżdżały, a tematy nie rozszerzały niepotrzebnie.
b. Pola profilu.
Cóż, to raczej też dość obowiązkowe pole. Możecie załączać tam linki do obrazków, opisywać własnymi słowami, łączyć obie te metody, ale wszystko, co trzeba uzupełnić, ma być uzupełnione.


10. Rezerwacja postaci.
Każdemu użytkownikowi przypadają trzy postaci na konto. Używanie tej samej postaci musi być uzasadnione fabularnie – na przykład bliźniaki mają prawo do dzielenia się postacią. W innych przypadkach jest to niemożliwe. Jeśli jednak osoba, która zarezerwowała upatrzoną przez ciebie postać, a od dawien dawna nie było jej na forum i pomimo tego jakimś cudem nadal konfiguruje w spisie, skontaktuj się z administracją.

11. Gra na forum.
a. Sesje.
b. NPC.
c. Flora i fauna.
d. Światy na forum.
e. Artefakty.
f. Używanie mocy.
g. Kwestia broni.
h. Mistrzowie Gry.

12. Eventy, misje, konkursy i plebiscyty.
a. Eventy.
b. Misje.
c. Konkursy.
d. Plebiscyty.

13. Misje fabularne.
a. Kategorie.
b. Misje same w sobie.

14. Opowieści (niekoniecznie) fabularne.

_________________


voicevoice
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Dla początkujących graczy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Rodziny graczy
» Aleja Kwitnących Wiśni
» Pamietniczek - Początek
» [Poradnik] Blokowanie denerwujących reklam w przeglądarce i na Androidzie
» Gothic "Nowy Początek"

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Teatr zamknięty w szklanym pudełeczku... :: Organizacja :: Kompendium Wiedzy-
Skocz do: